Wednesday, April 18, 2012

sahabat kita..

sahabat...
apa yang anda paham kan tentang sahabat.
sahabat umpama tongkat yg memimpin setiap langkat perjalanan kite
sahabat juga umpama ais yang sentiasa di jaga.
tanpa sahabat dalam hidup kita terasa kosong ..
tanpa sahabat kite umpama hidup di planet marikh
jadi kite sentiasa perlu kan kawan 
  bak kate perpatah 
"friend are like ice , melt when expose to sun , cold at the chest "
mungkin kelakar bila membaca..tp itu lah yg sebenarnye.
kite jaga hati dan perasaan kawan kite sebaik sumparnanya supaya ia tak hilang dri pandangan
walau apa pun terjadi , pasti kite mahu jdi yang pertama tuk tahu perkembangan dia.
mungkin itu lah namanye sahabat sejati.
mungkin dia bukan BFF kita..tp dia juga tempat kite cerita segala pengalaman
mungkin dia bkn BFF kite juga tetapi dia juga tempat kite berhibur di kala sedih
itu lah namanya sahabat kita.

saya nak berkongsi tentang 2 sahabat saya.
pertama
nama: nur hanisah bt mohd buang
tarikh lahir:24.12.1990
adik beradik :5 orang , anak ke 2
ketinggian :paras bahu ku(cute tak)
bersekulah:semua sama dengan ku 
kolej: kuis bangi
tinggal kat : jalan kebun shah alam
Apa yang menarik tenatang dia , dia mempunyai hati yang keras, bukan setakat hti sahaja
kelapa dia pon keras,tp sekeras2 dia...hti sungguh lembut. Kenapa lembut??sebb dia nie mudah cair klau kena pujuk kowt
"anis mintak maaf , banayk lagi benda tentang anis sya tak tahu..tapi x salah sebagai kawa kite kena sentiasa bertanya".dlu sye nie kuat usik dia, dia suka sgt marah sye, tp sye kuat , kuat kan hati tuk terus berkawan dengan dia , klau anda semua penah baca blog2 (...bff...) saya sebelum nie mungkin anda tahu sejauh mana ikatan kami.(wah dh mcm berkahwin). Anis sepanjang berkawan dengan dia kami sgt jarang bertemu x macam bff lain.mungkin faktor rumah kami yang jauh , atau keadaan masa yg x cukup .
"anis maaf kan saya klau sye jarang spent time dengan anis"
anis mempunyai perangai yg lemah lembut (kadang2 kasar) .Seorang pemarah , jiwa kuat , kuat cemburu (mungkin) dan anis sgt friendly walaupon dia suka menjeling.hahah perkara biase klau dia x suke sesuatu benda. Anis nie suka cantek2 yang comel2, klau kowang buka latpot sya nie ade 1 folder penuh gamba dia ...
sebb kenapa saya suka save gmba2 anis ...anis comel , cute  dan manis bile cantek di pandang.
itu lah yang menarik tentang anis...
selain tu anis nie suka berblog...cute sgt dia berblog, anis nie pown minat bergambar.mungkin sebb tu saya minat bergamba juga kowt
"anis saya sayang awak sampai bile2 , sebb awk bff sye sampai mati"
# kuat tak perasaan saya #

kedua 
nama: nur sazatul shima bt shiota
tarikh lahir:30.8.1991
adik beradik :7 orang , anak ke 3
ketinggian :tinggi dri ku klau pkai wages
bersekulah:kat sabah
kolej: FIM
tinggal kat : lahad datu sabah
ha...nie lah minah sabah kawan ku. shima nie ade sama persamaan anis. shima nie pown pans baran , keras kepala , suke buat owg marah.. shima nie ramai laki minat kat dia tau..sebb dia ade pemanis/ button kat pipi..
ape tu pemanis dia , dia ade taik lala kat pipi lah,, mungkin sebb tu dia manis..hahaha kelaka lah bile puji2 shima nie ,sebb sgt ssh lah sya nk puji dia...klau saya puji dapat kaki dri dia.
selain itu shima nie kuat menyanyi...selalu lah kami berkarok...sampai kadang sket tekak sya layan karok dengan dia. shima nie dlu nye x lah open sgt. duk kat KL nie lama2 otak dia pown dh x btul layan gila2 kami.
kadang tu shima nie yg gile2. shima nie suka gak bergamba..dalam hp dia penuh gamba2 dia. HA!! nie nk cite 1 perangai shima yg sye plg takut ialah klau dia marah...hee kami nie 1 bilik so kadang2 ade lah yg terlanjur cakap .so klau dia dh marah..sory2...spe pown x boleh tegur dia...kena kasi sejuk bru boleh...kadang 2 bulan lah bru dia sejuk...pemarah kan shima nie...
saya nie jarang lah teman dia date , tapi klau date mesti nk shoot sejak ade dslr nie.hahaha
kami semua punya minat yg sama.
mungkin saya lah yg paling sedih klau shima balik sabah nnti.
"ma...ko ingt aq ye nnati...aq akan selalu rindu kwan gile2 mcam kau"
#hati tak kuat nk cakap#

so ini lah 2 sahabat yg plg rapat dengan saya...
ramai lgi..tp mungkin mereka pling arkab dengan saya.
p/s: to all my friend i love u...hahahhaha





SAYANG KAMU YANG MEMBACA

No comments:

Post a Comment