Friday, December 30, 2011

nk msuk 2012...

السَّلاَمُعَلَيْكُمْوَرَحْمَةُاللهِوَبَرَكَاتُهُ 

hai kawan2 yang sedang membaca...
sye x nk cte ape2 hri nie..just nk ucap kan

**********
selamat tahun haru
***********
harap2 kowang semua ade azam bru yg bagus and baik tau
jgn lak azam
"tahun dpan aq nk mencuri:
jdi lah azam mcm nie
"tahun dpan aq nk pergi haji"
kan bgus di dgr....
so ape azam anda semua tahun hadapan?
op esok mlam lah...hehehhe
klau last year sye tgk bunga api kat kelana puteri ngan room mate syg sye shima
thun nie tgk kat tv jelah
mlaz nk kuar..
ape kate...kite berdoa and solat hajat
kan bgus..,,
so kawan2 semua
SELAMAT TAHUN BARU 2012


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Tuesday, December 27, 2011

ini yang terindah

لسَّلاَمُعَلَيْكُمْوَرَحْمَةُاللهِوَبَرَكَاتُهُ

apa khabar semua rakan2
maaf terlalu lama sya x update blog...
biasa lah cuti panjang....internet pown x ade....
alhamdulillah sye berkesempatan update blog sye nie...
hri ini sya x nak cte mcm tahun2 lps...update semua yg sye buat mse 2010..dh bowsan lah
hri nie sye nk cte pasal
------------------------------------------
ape yang menarik tentang kg nenek saya
-------------------------------------------
ok lah,sye nk cerita tentang kg nenek sya.
kg nenek sya nie x jauh dri umah sya,dlm 1 daerah...tp sye still angap kg nenek sye jauh
sebb sye x ade kg yg jauh..hehehhe
kg nenek sye nama nye Jalan Paip Meru Klang,ha..kenapa nama nye Jalan Paip?
sebab sepanjang jalan dri awl msuk kg tu...kowang semua akan nampak paip yang besar tuk saluran iar bg kg tersebut.sehingga  sekarang paip tersebut berada disisi jalan.itu lah simbol kg nenek sya.
selain itu kg nenek sye begitu hampir dengan highway ke kg melayu subang,
so senang lah org kg nk g keje,klgi2 yg keje daerah luar bandar.,..
mcm kl,petaling,shah alam and lain2.
ha,,,jauh pulak sye melencong.
atas kesibukan yg terlampau..sye akan pulang ke rumah nenek sebulan sekali
atau dua bulan sekali.
kebiasaan nye klau sye dtg umah nenek saya,pasti pakcik2 sye juga akan balik
jadi kemeriahan di kg sgt terasa.
saya sgt suka bila blek kg pada hujung tahun
kerana belakang umah nenek saya ade dusun.
nk tau dusun ape?rambutan ade,langsat ade,duku ade,dunian ade
eh macam2 lah...arwah atuk sye nie walaupun kurang sihat,tp dia sgt rajin taman pokok2
sebb anak2 dia suka mkn buah2.
selain itu pokok jering and pokok kapas pon ade..
eh nk ckp mcm2 lah ade kat umah nenek sye nie..
 keluarga nenek sye nie pulak rajin memasak.kegemaran kami yg mak long tau ialah karipap gorang
sejak arwah mak kami meninggal iaitu anak ketiga nenek sya,kami dh x mkn makan arwah mak,
so klau kami nk rasa msakan arwah mak,kami akan berkunjung ke umah mak long atau pun nenek akan masak sendiri tuk kami.tp sekarng nenek dh x larat,so maklong sahaja tempat kami melepas kn rindu.
selain pokok2 and masakn turun temuran.
rumah nenek sya sgt dekat dgn rumah arwah emak sya,iaitu tanah perkuburan islam meru.
itu lah tempat arwah mak sye di semadi kan bersama2 dengan umat islam yang sudah kerahmatullah.
setiap kali sye ke sana,pasti sya akan teringat kan pertama kali saya menghantar arwah emak sya,
begitu berat meninggal kn dia ke seorangan disana.
dan kini sya redha akan semua suratan dri NYA..
itu lah serba sedikit cerita yang dpat saya kongsi kn hri ini..
biar lah cerita ini menjadi cerita kenangan saya tuk selama nye.
pasa anda yang membaca,saya menasihati anda semua supaya syangi ibu dan bapa anda selagi mereka msih ade,pulang lah ke kg nenek atuk anda selagi merka msih ada.hargai lah mereka seperti mereka tidak lama dgn kite..syg mereka seerat kasih syg yg tulus.
Al-fatihah buat semua umat islam yg telah meninggal kn kita
termasuk lah ibunda sye (Hajah Siti Nasrifah bt Hj Sufahat)
AMIN~

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Tuesday, November 15, 2011

cuti berjanggut...

Asaalamualaikum.....salam sejahtera..
ape khabar kawan-kawan...
maaf,sgt lama sye x menconteng blog nie..hahah,,agak nye hampir usang kot
maaf lah sye sekarang ini sgt sibuk dgn cuti...ahahah
cuti sye sekarang nie berjanggut..spe2 nak ajak g date boleh sahaje..
sye on shaja..(x mlu nye.)
ok lah ape sye nk buat ye mse cuti yang begitu panjang nie...
frist sye nk kena selesaikn lesen kete sye yg tertangguh tu supaya bka sem dpn sye leh bawak kete sye
(Oh my,,perasan..naek kete sorong lh)
then sye dapat tawaran keje kat tutti(sye tolak)
sye akan berkerja ngan abg sye kat cyber cafe dia yg akn buka bln 12 nie..
kemudian sye akn asah skill sye yg ade nie....coz sem depan ade big final...
so nk kena wat revision tuk kek weading and decoration..
supaya buka sem nnti dh tau nk buat ape..
sambil2 tu sye ade shoot weading
ha..ckp psl weading..
last week sye g shoot weading sepupu sye...sye nk u all comt...ok tak editing sye?


atau lgi senang g kat Fb sye Norul Natheha Mustafa (teh 'o)..
plz..kawan2 ku..nk btul kn mne yg x ok..
ahahah..sye buat pun tuk suka2 shja..

ape2 hal pown sye x nk mse cuti yg pnjang nie di isi dengan benda2 yg x berfaedah.
dgn duduk rumah shaja...sgt bowsan..lain lh klau jenis manusia yg x kesah nk duk rumh and tido 24,7 kan..
selamat berkerja tuk yg berkerja..selamat bercuti tuk yg sedang bercuti..
salam manis dri sye....



SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Tuesday, October 18, 2011

berpantang pulak

assalamualaikum..
owh hai..lme sungguh sye x update blog..
dlm beberapa minggu nie sye sgt sibuk dgn assigment, test , present..
hrm sgt bz lah....maaf....
lgi pun sye x ade cerita yg nak di update..
haaaaaa.....
balik pada cite...sye nk bgi tau..skrg nie sye tgh berpantang
helllooo...bkn pantang lps bersalin ok.. (^_^)
sye sedang berpantang dri memakan makanan seafood.
arh.....dulu sye lah rja seafood..
tp sekrg...dh x leh mkn
owh no...kesian lah x dpt menikmati mkn seafood dh..
to my hubby.....sye x leh mkn seafood..

lps nie jgn bawak sye mkn seafood tau


nie bkn tgn ku... (^_^)
hope mkin elok....insyaAllah

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Thursday, October 13, 2011


Baca surah Al-Fatihah
الفاتحة
Baca Ayat di Bawah:
لَوْ اَنْزَلْنَا هَـذَا اَلْقُرْآنَ.............الخ
Baca ayat 1-5 Surah Taha
(di bawah hanya disertakan maksud - baca ayat asalnya tanpa tarjim)



1. Thaahaa.
2. Kami tidak menurunkan Al Quran Ini kepadamu agar kamu menjadi susah;
3. Tetapi sebagai peringatan bagi orang yang takut (kepada Allah),
4. Yaitu diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan langit yang Tinggi.
5. (yaitu) Tuhan yang Maha Pemurah. yang bersemayam di atas 'Arsy.

Kemudian baca doa pelembut hati di bawah
اَللَّّهُمَّ لَيِّنْ لِيْ قَلْبَهُ لَيِّنْتَ لِدَاْوُدَ الْحَدِيدْ
"Ya Allah, lembutkanlah hatinya sebagaimana Kamu melembutkan Daud (akan) besi"

Kemudian tiupkan ke air
Doa di atas boleh digunakan untuk semua orang yang keras hati, sentiasa melawan dan tidak menurut kata. Ini termasuklah untuk melembutkan diri sendiri. Untuk kegunaan diri sendiri, letakkan tangan kanan di dada iaitu di bahagian hati dan baca doa di atas. Kemudian tarik nafas perlahan-lahan hingga habis dan lepaskan. Untuk kegunaan orang lain, ketika membaca doa, letakkan tangan kanan di dada iaitu di bahagian hati orang yang meminta pertolongan tadi. Bagi orang yang meminta doa pelembut hati melalui wakil, air diberikan untuk diminum.
* di ruangan ……..letakkan nama orang yang hendak dilembutkan hati / diri sendiri

__________
semoga di perlembut kan hati ku dan hati mu..
tiada niat nk bermusuh..
tiada niat nk membenci
mungkin ade cara tuk kite selelsai kan
iaitu FACE to FACE
mungkin dgn cri itu kite dpt huraikan segala permasalahan.
maaf kan klau sye ada menguris hati kmu ,
maaf klau saya ade terkate kamu
maaf klau saya ade membenci kamu..
tiada niat di hati saya.


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Tuesday, October 11, 2011

panadol yg banyak.,..

Tentunya anda semua sudah sedia maklum dengan ubat paracetamol atau lebih popular dengan nama panadol ataupun ubat KK. Ubat ini selalunya kita ambil ketika kita sedang demam(antipyretic). Selain berfungsi sebagai ubat untuk melegakan demam, paracetamol juga digunakan sebagai ubat penahan sakit (analgesik, pain reliever).
Dalam satu kajian yang dijalankan oleh para profesor di Universiti Kaherah, ubat paracetamol dikatakan sebagai ubat yang paling selamat digunakan, berbanding ubat-ubatan lain di pasaran. Walaupun ia dikatakan ubat yang paling selamat, namun paracetamol tetap mempunyai kesan sampingan, lebih-lebih lagi kalau ianya diambil dalam jumlah dos yang tinggi dan tanpa kawalan. Jadi, kalaulah ubat yang paling selamat pun tetap mempunyai kesan sampingan, apatah lagi ubat-ubatan yang lain. Oleh itu, elakkan dari mengambil sebarang ubat tanpa ada preskipsi yang sah daripada doktor anda.
Antara kesan-kesan sampingan akibat dari pengambilan jangka masa panjang ubat paracetamol ialah:
1) Hepatotoxicity(rosak hati): Sekiranya orang dewasa mengambil paracetamol sebanyak 10 g atau lebih dalam sehari, atau 5 g atau lebih sekiranya diambil oleh kanak-kanak, ia boleh merosakkan hati dan boleh membawa maut. Mereka ini memerlukan rawatan N-acetylcysteine (NAC) dengan secepat mungkin. Manakala pengambilan setiap hari paracetamol dan juga secara berpanjangan pula walaupun hanya 4 g sehari sudah boleh menyebabkan toxicity dan juga maut.
Paracetamol juga tidak boleh diberikan kepada mereka yang mempunyai penyakit hati (liver failure). Perlu diingatkan juga bahawa jangan sekali-kali memberikan paracetamol kepada mereka meminum arak ataupun mengambil ubat phenobarbitol. Kedua-duanya ialah HME inducer, dan akan menyebabkan kesan buruk kepada hati akan berganda kemudian akan menyebabkan kegagalan hati untuk berfungsi.
2) Nefrotoxicity (rosak buah pinggang). Phenacetin iaitu struktur asal paracetamol boleh mengakibatkan penyakit fatal chronic interstitial nefritis.
3) Methemoglobin dan haemolytic anaemia boleh terjadi kepada individu yang mempunyai penyakit G6PD deficiency.
4) Allergic (pada sebahagian individu).
Nasihat: Sekiranya anda perlukan paracetamol @ Panadol, pastikan anda tidak mempunyai penyakit hati, tidak mengambil alcohol, tidak mengambil ubat yang merosakkan hati seperti phenobarbitol dan juga tidak mengambil lebih daripada 10 g sehari (dewasa) atau 5 g (kanak-kanak). Jangan menggunakan paracetamol setiap hari secara berpanjangan.

____________________________
aduh baru saya tahu kesan mengambil pandol yg banyak..
dlu semasa belajar di giatmara...frust bercinta hampir nk mati saya ambil panadol yg berlebihan
siap beli 1 kotak. makan setiap hari 3 kali..
masa itu saya sanggat give up ngan hidup..
tp sekarang sya dah sedar
Alahmdulillah..
P/S: kawan2 jgn tru aksi sye k,:)

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Bff never end

bff;kawan baik
dia lah yg stu dalam hidup sye selepas ayah dan ibu
mungkin kami x lah serapat mana awl nye
dia lah umpama musuh utama ku dlu..dan akhir nye,,
saya yg propose dia untuk menjadi BFF sya
tp dia lah kawan yang sering beri tawa dan riang di hati.
dia lah kawan baik ku hidup dan mati..
saat saya tinggal kan dia dlu..
hati sebak dan sedih tak terhingga.
hanya Allah sahaja yang tahu betapa sebak nye di hati saat tgl kan dia
kami sering bergaduh.mungkin kami x sehaluan.
tp kami cube untuk saling memahami
dia sering merajuk ,,,dan saya yang akn sedaya upaya pujuk dia
dia memang kuat merajok
tp sye suke tgk dia merajok
dia sgt comel,,
kadang sye pernah terfikir mungkin saya dan dia x sesuai
dr segi bentuk badan,mungkin dia lebih malu tuk berkawan ngan dengan sya
tp saya harap dia x begitu
kami pernah bergaduh begitu lama
sedangkan kami sebilik
malah kami juga bersebelahan katil , senang cerita kepala bertemu kepala
tp entah knapa hati dia sangat keras nak maaf kan sya.
hampir 4 bln rasa nye kami bergaduh,
dan akhir nye saya dan dia bersatu semula..
ingat lah wahai kawan ku 
kau lah kawan baik ku hidup dan mati..
walaupon seribu kawan yang dtg
hanya kau di ingatan.
maaf kan sya klau sya selalu lupe nak mesj awk
sya lupa nk call awk
atau sya lupa nk chat ngan awk kat fb
bkn sebb sya smbong atau lupa kan awk
kite sama2 sibuk dengan study,
insyaallah..klau kite dh habis study nnati sya cadang nak bercuti ngan awk
awk ingat lah sye sebgai kawan awk tuk selama nye..bkn lah musuh untuk awk benci
sya akan selalu syg kan awk sebagai kawan baek saya..


anis si gadis comel + pendek + cute +manja = i love my bff


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Monday, October 10, 2011

isu hanggit ke hanggat?

ae yg nk syg kte kan ini ade lah hanggat
dgr cerita sekarnag ceramah and takzirah kat masjid
atau surau hanya boleh di buat 1 kali sebln
ops..ape kes?
majlis agama x bg dh?
bkn benda baek kew?
klau ajak g PUB or DISCO may be nk boleh kowt
x pham lah knape isu mcm nie leh timbul?
smpai kan skrg zakat dh kontang kanting owg miskin pon dh terabai
maaf lah klau ape sye ckp nie slh or memburuk kn mne2 pihak..
ini ape yg sye dgr dan lihar sendiri
bkn 1 -2 orang yg cakap..
maaf sekali lagi
______
salah kew kite wat ceramah kebaikan nie?
tmabh dosa kew tambah pahala?
cube lh pikir balik
klau nk buat ceramah kat rumah pon still kna mintak lesen..
ape citer
buat kat umh sendiri
bkn nk mintk soponsor ke ape..
la btul lah sye kecewa..


maaf klau ade pihak yang tersinggung
INI ISU BESAR DAN HANGGAT DI PERKATAKAN SEKARANG!!!

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

happy2....to me....

owh hai,..
Assalamualaikum dan salam sejahtera..
kamu2,,,8 oct hari tu besday sye,,
kamu2 x nk bg hadiah kew??
ahahahah...x malu nye nk mintk2 hadiahkan
ok lah..
sye bkn nk cite psl nk mintk hadih dri kowang..
tp nie hadiah dr Ayah ku may beloved father..
owh tq so much ayah....ayah dh mnyk sgt kuar duet nk selebrate my besday
frist kami kuar pgi2 g JB...owh jauh nye...
kesian ayah nk kan drive jauah2..tulah npe lah x amik lesen awl2 dlu..

tp ayah sye pandai berjimat.....so dia masak tuk bekalan..so leh save dr segi mknan.
kami berhenti jap kat perhentian tuk bersarapan..mne tk nye
kul 6.00 pgi kami dh bertolak .lapo punye pasl..
lps saya sampai kat jb...
sya ke umh anak angkat ayah sye.
lme gak kami lepak sne..
otw blek kami singgah ayer hitam,
spe x tau ayer hitam tpu sgt2.
ayer hitam lah tmpt shooping kaum ibu..




ape yg ade di ayer keroh?
mcm2 ade....sile lah g...nk cri pasu2...semua ade..mkn2 mesti lah bnyak..
ha ckp psl mkan,,
kami singgah mkn kat kedai pdn pasar ayer keroh tu,
ade lah kedai murtabak special..
ayah suh makan sebb perjalann ke melaka jauh lgi.so mkn lah
tuk alas perut
nie sye nk cite psal murtabak special nie
murtabak nie boleh di mkn tuk 3 org..tp bg sye boleh mkn 5 owg
hahah..nk ckp perut kecik lah tu
tp seyes sye sgt terkejut ble ayah kte suh kire..
total semua rm 49.00
mcm x cye..mkn x ade lah mnyk pown
ape yg kami mkn
murtabak special
soto 2 mangkok(adek)
nasi cmpur 
air teh ice 3,
teh tarik 2
teh o ice 1 
_________
rm 49.00
mhal kan

x tau lh bg kowang murah kew ape..
bg sye mcm x berbaloi..
ayah sye ckp may be harge murtabak tu 1 rm 15.00
tobat x nk mkn stu lgi dh

then sye pun terus kan lah lgi perjlnan ke ayer keroh melaka
kami smpai dh maghrib gak lah
ingt nk tdo kat sri malaysia
tgk2 famly room penuh
so g lah cri kat country ayer keroh resort.
pun penuh tp sbb ayah dh pnat so ayh pon amik lah chalet kat stu
RM365 per night
nseb 1 mlm jew..
skali ngan sarapan tuk 4 orang
COOOOOPPPPPSSS..
kami 6 orang
mne nk cmpak 2 lgi..
kejam..
so kami pon bermalam lah kat chalet tu ngan rse perasaan tkot and happy
tkot????knape???
tkot lah kami rse kami jew yg sewa chalet kat stu
gelap gelita jew..tkot ma..
sbb kan terlalu pnat..
kami tdow awl tp bgn tetap lmbt..

sye bgn lbh awl dri ayah..
biase lh x than sejuk..

nie lah chalet sye duduk..
perh besar...2 bilik kte kan

eh..nk bg tau nie..adek sye najwa demam tau 1 hari tu..
biase lh..bby x leh jln jauh sgt
tp nseb baek pgi tu adek sye sehat skit
leh tgk dia senyum2


nk tgk video dia tk?
wawa ade video yg comel..tp sye x dpt nk msuk kn..:'(

ayah sempat gak suh bergambo kat chalet sblm teruskn perjlnan

eheh,,,sempat gak bergaya..
eh x pikir sye nye gye?
t last sye tunjuk k.. :)
then kami ke bandar hilir
erm....
before bandar hilir perigi hang tuah
eh sejak ble lak aq nie mint ngan sejarah..
eheh..sje nk amik tau
bleh kan??
then sempat gk tgk masjid tertua kat daerah tu..
eh see...sye ade jmpa kereta kalsik lgi..
cun lah

cantik?ehehe

ok dh habis g teroka sejarah kat kg
tbe mse ke banda hilir lak
sye sempat lah g cri cendramata tuk kwn2 sye..
buat ingatan dri sye
 ha nk tgk tk ayah versi bruno mars or noh hujan..tp rambut puteh


ahah...ni lah bruno mars buah hati sye..muah2.

pant kami round2 melaka..
sye pon blek..
ha..tgk ae yg beli
penuh tgn tau...
pnat sudh/
blek kelana jaya..
ayah sempat bg duet tuk beli new phone..
thanks ayah.

seperti yg di janji kan..pose2 maut ku..ahahah
poyo jew kan


k lh nk rehat kan mte nie../
bye2
p/s:i love u my hubby



SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Thursday, October 6, 2011

hai..welocome..gembira lah

sejak2 joint contes blog..
ramai dh kawn sye..<3
thank follow me.
to:
cik karipap
cik amyeleina
cik eyryn
cik salwa
cik kimie
cik achik

ramai kan..mne yg x terlulis sowi..
tp sye appy kamu semua sudi singgah tgk bolg sye..

kamu yg lain jgn lupe follow mereka tau

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

doubel story..make and sad

owh hai...ingt tk psal mcaroon yg sye nk wat smlm...
sye x jdi wat..so sye wat hri nie...atas sebb2 yg x dpt di elak kan..
so hri nie lps saje habis kelas sye terus blek and macroon
owh blm tu kami rehat2 sambil minum air kelapa and karipap..yum2/

kami mula membuat macroon 
pada jam 2.00 ptg..
ha...semua sedap tdo kami wat macroon...eheheh

ok meh sye ajar anda semua wat macroon.
frist..
MACAROON

80g putih telur - suhu bilik anggaran 2 biji jika gred A
65g gula castor

80g serbuk almond
140g gula icing
pewarna
(pastikan semua bahan kamu smua dalm keadaan kering)

meh kite mula kan


Langkah 1
Satukan serbuk almond dan gula icing. Kemudian ayak. Ketepikan
Langkah 2
Dalam bekas lain kita pukul putih telur hingga kembang seperti gambar  
dgn menggunakan mixer dan berkelajuan max. 
Kemudian masukkan gula castor sedikit demi sedikit sambil t
erus memutar  sehingga adunan  kental dan 
bertanduk seperti gambar  1 (anggaran dlm 10 minit). 
Adunan menjadi ringan dan gebu dan sedikit berkilat.
 Kalau kita terbalikkan mangkuk tu adunan putih telur tu tak jatuh. 
(bahagian ni kena pastikan adunan tu betul2 kental). 

                                        Masukkan 1/4 daripada serbuk almond yg dah bercampur
Tapi jangan terlebih pukul ye! dia dah bertanduk aje dah ok!
 gula icing tadi ke dalam putih telur. Sebatikan hingga rata
 dgn cara kaup balik menggunakan spatula aje. Setelah rata 
masukkan semua baki serbuk almond sedikit sedikit
 dan gaulkan dgn kaedah yg sama sehingga adunan bergaul 
sempurna.
Kemudian boleh lah kita letak pewarna. 
Untuk adunan ni boleh bahagi kepada 2 bahagian sahaja 
kerana adunannyer sedikit.

Langkah 3
Masukkan adunan tadi kedalam beg plastik atau piping beg.


Langkah 4
Kemudian picitkan atas bulatan yg telah kita buat atas kertas minyak tadi. 
Siapkan sampai habis.
Rehatkan macrons lebih kurang 30 - 45 mint. 
Pastikan macaron benar2 kering iaitu bila kita sentuh
 permukaan macarons ia tak melekat dekat tangan.

Panaskan oven 150C - ita cuma gunakan 140C
 mengikut kepanasan oven. Oven jangan panas sangat
                                                      kerana nanti macarons pecah atau retak.


                                                  Letakkan tray di bahagian tengah dlm oven. 
Bakar selama 15 - 20 minit.
Setelah masak, letakkan macrons bersama kertas minyak
 atas rack dan biarkan ia sejuk. Senangkan!

owh...senang,,senang sgt2 kan..
tp biase lh frist2...
semua bkn leh jdi perfect kan..
nk tgk ape jdi yg frist2

see....owh sye wat warne purpel...
sweet sgt..lawa kan.. 
lps tu saye pon godek2 oven and kecik2 size macroon..
ahahah..mule2 saya wat rapat2 beasr2...
ahahaha
hancur sgt2


see,,,nie lah beberape yg dh siap...:))


so semoga berjaya lh kat kowang k..:))
sye dah..anda blew lgi

sye ingin memaklum kan supaya anda tidak makan 
macroon stiap hari...
<3
nnti kan Almond London  buatan dri



SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Wednesday, October 5, 2011

sape kau nk masuk2 muzium bagai?

nie bkn nk cite pasal kawan2 or saudaramara malahan 
]bkn juga keluarga sye..
nie nk cite pasal asangan yg hanggat skung nie
spe lgi klau bkn memey and norman(syes x pnah suke mereka)
bkn lah ape spe lah mereka nie nk bnding kn dgn ank raja
nk sponser 12 juta bagai...
perh..untung lh badan,,
baju pon di pekena Hatta dolmat kan(btuk ke idak aq eja)
wah....bergaya lah ko...
merasa aki baju mahal...
klau nk di ikut kan ko tu lah layak mne pon
bkn lah nk ckp sye nie layak..
tp ko x pyah lah nk poyo sgt kan bile dh kawen di sponsor..

ok lah bju ko memang cntek memey...seyes..saye suke...
tp nmpk pda muka kau...seyes....
muka mcm mintak penampor..

....
1 lgi yg pelik pasal mereka.
eh ape besar sgt ke jawatan or keturunn kowang smpai bju kawen memey 
msuk muzium??
eh...spe lah ko kan..
sampai bju kawen pamerkat muzium
klau baju ko sopan2 x pe..
nie terbuka sane...
nmpai itu nmpk ini..
mlu nye klau owg tgk..
tmbh dh dosa..
owg tgk dosa..ko pon kna taggung dosa same.
 see...dri pengapit ko je dh terang2 kan


cube lah
jdi simpel mcm 

x pon mcm 

ok..cukup2 gosi..tp sblm sye tamat kan cite..sye terjmpa nie

k lah...x nk ckp bnyk..bye2


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

percaye lah...kite di tindas

Assalamualaikum,,,
kenapa lah tbe2 lak sye ckp mcm tu?
owh ya,,ptg nie sye nk wat macaroon..may be semua tau ape tu macroon kan...
so sye akan update macroon sye ptg nie ok...eheheh..
owh blek pada cite kite.

owh kowang enah dgr cite pasal paderi melayu?
yg dlu kat singapore then skung dh ade kat Malaysia
what??owh ape lah yg perlu kite laku kan?

sekire nye kowang jmpa owh mcm nie?


or mcm nie

atau lgi senang yg muka melayu tp pakai tanda salib
seyes dgn segera mengucap lah kowang banayk2
coz mereka nie mepunyai pelbagai car tuk lembut kan ati kowang2 nie supaya joint the club
maap sye bukan berniat untuk mempersenda kan semua nie
nie perkara seyes.
agama kite dalam keadaan goyang di Malaysia
baek kite tnye diri kite blek 
kanpe dgn negara kita kini?
tp
bagi sya,bkn di Malaysia saja islam sedang goyang

di luar...banyak..tp kite sendiri x peka

contoh gambar nie.
lihat dgn teliti dri atas ke bawah


mungkin ini akan berlaku sekiranye kite umat islam tidak kuat.
segera lah berdoa kan pujuk diri kite untuk sebarkan islam...walaupun dgn ape cara pun
jgn biarkan diri kite dn islam agama kite di tindas,,





SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Monday, October 3, 2011

Kenapa lovebite berbahaya?


Menurut Daily Mail, seorang wanita berusia 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan sakit jantung 

akibat daripada lovebite yang di lakukan oleh kekasihnya. Wanita itu (nama tidak dinyatakan) dimasukkan ke

 sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak mampu menggerakkan tangan kirinya selepas 

kejadian itu.

Pada mulanya, para doktor mengesyaki wanita itu telah terkena serangan sakit jantung. Walaupun mereka 

tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya. Mereka kemudiannya, memeriksa wanita 

itu dan menjumpai kesan lovebite dibadannya. Dan dari kesan lovebite tu, mereka dapat tahu apa punca 

serangan sakit jantung tersebut.

Sebenarnya lovebite yang terhasil tu, menyebabkan pembuluh darah rosak dan mengakibatkan pembentukan 

darah beku. Darah yang telah beku tadi mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan strok!

So, hati hati lah semasa bersama pasangan masing masing. Jangan sampai lupa diri, nanti ada yang merana 

baik lelaki atau perempuan. Jangan disebabkan expressi cinta, ada yang maut.

ssye amik dri linknur asilah


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

"Jowm Join Bloglist Eyryn Bercerita !"

ehem,...jom lah join link ryn,,
dia wat contes..
sje nk try naseb..


simpel jew...

syarat - syaratnye :
1) mesti jadik follower blog eyryn <wajib yerr>
2) like sini kalau sudi. .  <tak wajib langsung>
3) buat entry simple bertajuk "Jowm Join Bloglist Eyryn Bercerita !"
4) copy header ryn kat atas dan letak dalam entry korang <link kan balik ke entry nie>
5) tag 2 orang blogger lain and pastikan diorang tahu yerr. .
6) hantarkan link entry korang dekat komen entry nie =)
 last peneyrtaan 14 oct...<3
tyr your best,,,hahahha

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Jom tambah trafik blog!


hei...tetibe sye nk joint contes...
nie pon sye tgk dri cik anesneez
actually sye pon bru jew tgk blog cik salwaismail nye blog nie...
so cute..
so jom lah joint contes cik salwaismail nie..

cre simpel

1. Buat satu entry bertajuk : Jom tambah trafik blog!
2. Letak banner kat atas ni (boleh right-click untuk save)
3. Hantar url di ruangan komen
Tarikh tutup :  5/10/2011 - 2.30petang  (rabu)
# 3 peserta yang menyumbang traffic paling tinggi ke entry ni, akan dapat hadiah saguhati.

so ae lgi cepat2 lah joint k




SAYANG KAMU YANG MEMBACA

Sunday, October 2, 2011

happy belated besday..

to mom happy besday..
walau pon mak dh pergi menemui maha pencipta,
tarikh larih mak x penah sye lupe
mungkin betul owg ckp,
klau kite syg insan tu semua perkar tentang dia kite x pnah lupe..
lebih2 lagi ibu yg kandung kn kite.
erm..
sebb tulah 1 oct hari tu sye sedih sgt,,mungkin sye terlalau rindu kan arwah emak
sampaikan merajuk ngan ayah duk dalam bilik menages teresak2.
sye berdoa sentiasa untuk emak,
klau emak masih ade.
mungkin umur emak 62..tp emak dh tggl kan sye ketika emak 58 tahun,
semoga emak aman di sana.

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

kasut2....

Assalamualaikum,,,owh hai,,lame sggu x udate blog..
biase lah sye bru jew abes siap kn sye nye report praktikal
ssh nk wat dlm mse last minit mcm nie.
tp Alhamdulillah semua berjalan lancar dan dah pun siap di hantar.
owh blek pada cite kite k..
sebenarnye bebehari lps sye ,abg and kak ipar sye g jlan2.
kak ipar sye nie cikgu, so dia nk g cri kasut bru yg simpel and boleh buka sonang..
hehhe nk di jdi kan cte sye tgk lah setiap reaksi owg yg shooping brg2 pada waktu yg sama.
frist kami ke kedai kasut, ade lah dalam 2-3 kedai kasut kami pegi..
kebanyakan pelangan buat perkara yang sama.
ape mereka buat..

3 perkara yg biase di lihat

1.....pilih kasut keluaran bru, (kasut yg cntek2 di hati)

2.....nie pling best, tgk belakang kasut, kenapa?
*tgk size klau nk mencuba
** mesti lah tgk harga klau yg sedang bajet.

3....mesti nk yg ade sale.

percaya or tak anda pon biase buat begitu,
sye dh bertanye 10 orang kawan sye dan 8 dari 10 percaya dan biasa melakukan 3 perkara itu

anda masih tidak percaya,,segera lah ke shooping mall dan anda tgk lah 3 reaksi mereka 
ade tak 3 perkara tu??
selamat mencuba.




SAYANG KAMU YANG MEMBACA