Saturday, May 26, 2012

local vs westren

apa khabar semua nya.
agak lama juga saya mengupdate blog kan..?
kebiasaan lah kawan2 klau dah tangan tu tahap pemalas nk type. otak lak tahan sengal nk berpikir.
hri nie mcam biasa ayah ngan emak ada kenduri kawen.
so sye sebagai anak dara dan kakak kepada adek kena lah masak.
sye ade lgi sorang adek perempuan .dah tingkatan 3 pun. saya balek dari kedai CC ,
saya tengok adek saya nie dah potong2 bawang.eh nk masak ape lak...
so dia ckp nk mask nasi boreng bujang.saya ckap lah masak lebih (kakak tahan pemalas nak masak.)
lps tu saya duk dpn tv smbil melayan badan yang penat dan membalas mesj pakwe yg asyik tnye nk kuar tak ahad nie.sye streesss..lps tu tbe2 keluar idea nak masak spegeti aglio - olio.wah2...italiano seh.
saya tgk dlu klau ade barang. tgk2 ade lah spegeti,udang ngan bawang putuh.. adek saya nie nk menumis dah.
actually saya nie berlawan ngan ade saya sapa yg cpt masak and sapa punya masakan yang menjadi pilihan adek2 laki saya nie.so saya cepat2 lah masak spegeti yang hanya memakan masa 10 minit tuk di masak...
mudah dan senang...
p/s:gamba nye x ade...
siap jew masak saya pun pgl adek2 laki sya."mna satu yang korang makan"
merka lbh pilih nasi gorang bujang..so sya x kesah sgt , sebb adek2 saya nie memang x makan western sgt.
lps tu saya makan sendiri dan masuk kedai semua..
blek2 kul 6 petang.ingat nak makan spegeti tdi...tgk2 dak licin kat sinki..
hahahah...mana satu pilihan hati anda 
LOCAL VS WESTERN.

SAYANG KAMU YANG MEMBACA

No comments:

Post a Comment