Wednesday, May 2, 2012

saya sayang ________ sangat2


hai semua..berjumpa kite semula setelah beberapa hari kite berupdate kan...
yeeeee.
semalam ayah ade g shooping...g NSK..
macam-macam yang ayah shopping
sejak arwah emak meninggalkan kami semua..
ayahlah ibu kami walaupun kami dah ada ibu baru..
semua peraturan dah makin simple.
"dengar cakap ayah."
"jangan degil"
"pandai jaga diri"
itu sahajelah yang saya ingat..lagi pon sekarang nie ayah kalau nak shopping dia sendiri akan pilih barang.
kalau dulu-dulu semuanye emak. Sekarang ini nak beli itu ke ini ke mesti kena tanya ayah dulu.
dulu-dulu kalau emak memang sikit nak mintak barang. tapi kadang mak pun kena tanya ayah dulu.hehehe...
sekarang ini ayahlah yang kuat shooping berbanding kami. 
kalau ayah keluar pegi shooping hampir RM 300 tau..kadang tuk sebulan..kadang tu tu 2 minggu..
tapi kami x membebel pon kalau ayah nak beli banyak mana pun sebab tu duit ayah.
semalamkan ayah pergi shooping sebab belak umah dah abes.
macam biase..ayah dan ibu baru ke NSK
tau ape yang saya paling suke

ayah beli roti prata (kawan) 10 bungkus...
"ayah nie stock setahun ke? "
"bukan lah..kau kan suka makan roti tu..adik kau pun suka makan,dri kite beli roti canai..banyak minyak"
klau ade 1 juta orang berpikiran macam ayah..mesti kat malaysia nie tak ada kes tinggi cholesterol kan.
lepas nie kedai roti canai bungkuslah sebb ade orang ade macam ayah.
sebab tu ayah saya kuat dan sihat 
saya sayang ayah saya
anda pula???
P/s saya nk siap kan kedai abg nie..doa kan kami (^_^)


SAYANG KAMU YANG MEMBACA

No comments:

Post a Comment